Obama zegt te zijn gestopt met roken

Barack Obama heeft naar eigen zeggen met succes zijn rookverslaving overwonnen. Hij stopte met roken ondanks de druk van de spannende en langdurige presidentiële campagne. ‘Ik heb hiervoor nocitinekauwgom van Nicorette gebruikt, wat smaakt alsof je kauwt op peperkorrels. Maar het helpt!’, aldus de Democratische kandidaat in een interview dat werd uitgezonden op "The Ellen DeGeneres Show."

Obama's reden om te stoppen met roken
Zijn vrouw, Michelle, had zijn rooksverslaving gebruikt als inzet toen de twee bespraken of hij moest meedoen aan de presidentsverkiezingen. Ze zou het er alleen mee eens zijn op voorwaarde dat Obama erin toestemde dat hij zou stoppen met roken.
‘Ik rookte stiekem drie tot vier sigaretten per dag en ze zei tegen mij dat wanneer ik zou meedoen ik zou moeten stoppen. Juist omdat de stress zou gaan toenemen en het roken alleen maar zou verergeren’ zei Obama. ‘Dus dat is een voorbeeld van hoe mijn vrouw mij een beter mens maakt.’

Niet Roken maar Dansen!
De senator uit Illinois vertelde talkshowhost Ellen DeGeneres óók dat zijn dansje met haar hem kiezers had opgeleverd. ‘Ik wil maar zeggen dat we in een neerwaartse flow waren tot ik begon te dansen’, grapte hij, verwijzend naar zijn verschijning in haar laatste show. ‘Daarna bleken de opiniepeilingen omhoog te schieten. Iedereen zag hoe ik mijn moves maakte met Ellen. Dat is alles wat ik doen moest.’


Geen opmerkingen: